Köpvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på exiten@hotmail.com

1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när Laholms Handel Auktioner Partier bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av www.hap.n.nu. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad.Laholms Handel Auktioner Partier har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Laholms Handel Auktioner Partier måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Laholms Handel Auktioner Partier inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

3. Frakt 

En fraktkostnad om 0 kr tillkommer inom Sverige. Skickar bara inom sverige

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

  1. Direktbetalning via internetbank / swisch /banköverföring till oss direkt, då väljer ni Förskottsbetalning och då kommer ni få mail av oss med olika betalningsuppgifter som vi kan erbjuda
  2. Du har möjlighet att betala via Paypal. För mera information besök www.paypal.se.
  3. Du har möjlighet att betala via Payson. För mera information besök www.payson.se

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 5 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

7. Transport 

Laholms Handel Auktioner Partier ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor 

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till exiten@hotmail.com

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. 

 

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post exiten@hotmail.com innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.  

11. Återbetalningar 

Återbetalning sker via dit bankkonto. Summan återbetalas alltid snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

13. Skydd av personuppgifter


OBS


När du/ni väljer bli kund hos oss

Godkänner du /ni 

att Laholms Handel Auktioner Partier 

lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet


Information om nya dataskyddsförordningen (GDPR) som träder i kraft i hela EU och ersätter personuppgiftslagen (PUL).

Syftet med PUL har varit att skydda människor mot att deras personliga integritet kränks när deras personuppgifter behandlas. Med GDPR förstärks rättigheterna för den enskilde ytterligare genom strängare krav på hur företag behandlar personuppgifter.

Med denna förstärkning av enskildas rättigheter uppdaterar vi därför villkoren genom att komplettera informationen om hur vi behandlar olika personuppgifter och vilka nya rättigheter du har.

I samband med ditt köp godkänner du att Laholms Handel Auktioner Partier lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service du kan förvänta dig av oss. Ni som valt att vi ska skicka mail eller sms ingår även i dessa bestämmelser.

Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som Laholms Handel Auktioner Partier  har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du när som helat begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister.

Kontakta oss så hjälper jag dig.

Mvh 

LAHOLMS HANDEL AUKIONER PARTIER
     

Enligt PUL

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post exiten@hotmail.com). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.   

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr. 

Vill ni som kund att vi sänder er outhämtat paket igen, står ni själv för den eventuella frakt de innebär, och vi sänder då inte detta under den fria frakt vi erbjuder i vanligt fall.

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
"European Commission official website

The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court."

 




 

Laholms Handel Auktioner Partier

Kristianstadsvägen 65

312 36 Laholm

0430-71877 endast dagtid vardagr i mån om tid

För bästa möjliga kontakt använd vår mail

exiten@hotmail.com 

https://www.hap.n.nu

https://www.facebook.com/laholmshandel